tisdag 13 maj 2008

Städande houdini-hund

Vi satte upp staketstolpar och grönt stängsel i helgen för att kunna ha hundarna ute på baksidan av huset så att Råbert inte kan jaga bilar och Piri skälla på förbipasserande. Det fungerar utmärkt på Råbert men Piri kommer under, vi satte det nämligen med en springa under för att kunna komma åt att klippa gräset. Nu diskuterar Tina och jag hur vi ska lösa problemet för att Piri inte ska ta sig ut, det blir nog gamla kompostgaller längst ner.

Idag hade jag bestämt att tvätta och dammsuga bilen, så när jag var i garaget så tog jag upp de vilt vi ska ha med till Johanna och Tico imorgon, Piri var snällt kvar bakom avspärrningen på husets baksida. När jag senare höll på att tvätta bilen ute på vägen var Piri på framsidan, jag suckade lite trött men lät det hela bero, hon låg ju bara och tittade. När jag sen kom in på tomten fick jag en stelfrusen duva i handen, berömde henne lätt och gav henne en godis. Duvan lades in i garaget igen, men uppe på en bänk, tillsammans med den andra duvan, kråkan och kajan. Nu gick jag ut och började dammsuga bilen inne på tomten medans Piri förpassades bakom avspärrningarna igen. När jag kröp ur bagageutrymmet så fick jag en trut i handen, mer beröm och truten fick hamna med de andra vilten i garaget, Piri ville nu inte lämna truten helt ifred utan hoppade efter den medans vi var på väg in i garaget. Efter detta gick städningen störningsfrtt men Piri fick vara ute på hela tomten, nu ska stängslet tätas.

Inga kommentarer: