tisdag 23 juni 2009

Delade meningar ?

Idag vart det lite ändrade planer, i stället för skjutbanan blev det SSRK träning. Tina var i Stockholm idag och jag ville inte lämna Råbert ensam hemma.

Så vi åkte tillsammans ut till en myr mitt i storskogen väster om Främlingshem. Eftersom jag idag hade två hundar i koppel så blev det passivitetsträning, vilket passade bra för min del eftersom Piri var lite för het på träningsjaktprovet.
Idag skötte Piri sig helt utmärkt och Råbert bra för att vara han, inte lätt att sitta och titta på andra hundar som badar i värmen. Övningarna de andra körde medans vi tittade på var markering på land och på vatten. Råbert trodde inte sina ögon, det här var inte hans mening om hur en träning går till. När vi kommit tillbaka till bilen fick Piri göra ett linjetag som avslutning på dagen, det gjorde hon bra och jag tyckte kvällen var lyckad.

Lärdom, passivitet utan skott eller andra hundars vattenarbete var idag inte ett problem för Piri. Det har det inte varit tidigare heller, ribban tycks ligga någonstans nedanför avfyrade skott. Plockade upp ett tips från Stinas blogg om hur de tränat sin yngre hund, det ska vi nu prova inom kort.

Inga kommentarer: