onsdag 27 februari 2008

After work

Idag tränade Piri och jag lite kort efter att jag kommit hem från jobbet, det gäller att passa på de stunder det inte regnar eller snöar. Det har varit bedrövligt väder här i Sandviken de senaste dagarna.
Piri fick två dubbelmarkeringar efter varandra, inget att anmärka utan första inleveransen då hon ruskade med dummien. Men eftersom hon inte gjorde det andra gången väljer jag att se det som för mycket energi som plötsligt släpptes ut.
Sedan gjorde vi ett enkelt linjetag följt av att hon skickades med ut kommando. Som avslutning monterade vi ihop dubbelmarkering med ut efter avlämning, markeringen fungerade bra men hon rörde inte en fena då jag gav kommandot ut. Vi har aldrig provat bägge sakerna tillsammans så jag gick ut och lyfte på apporten, gick tillbaka och skickade henne ut igen, nu for hon iväg och vi avslutade och gick hem.

Inga kommentarer: